måndag 16 januari 2023

Inför flytten - äta upp mat och rensa saker

Det bästa med en flytt är att jag får en ursäkt för att verkligen rensa. Just nu håller jag på att äta upp allt jag har i skafferi, kyl och frys. Det är en hel del måste jag säga... Senaste tiden har jag bara handlat mjölk och fil när jag varit i affären, för jag har allt annat redan. Jag blir lite full i skratt när jag ser hur mycket bröd jag lyckats fylla min frys med. Varenda gång det närmat sig bäst-före-datum har den kvarvarande stumpen åkt in i frysen. För att inte tala om alla rostbröd som tydligen "måste" köpas och frysas in när det är rabatt...

Sedan rensar jag bland saker. Jag har rensat bort säkert 15 böcker ur bokhyllan (vilket iofs säger mer om hur många böcker jag har kvar och gillar att läsa), jag har äntligen fått bort en massa skräp på uteplatsen som jag sparat för att "nån gång" kanske använda den kartongen/blomkrukan/syltburken igen. Som om man vill använda nåt som är fullt med smuts och fluglort?

Garderoben krävde ingen rensning, men snart är det dags att ge sig i kast med cd- och dvd-skivor. Finns det folk som vill ha detta fortfarande eller är det bara att hiva? 

Jag har bestämt mig för att jag inte ska ha en enda sak över tröskeln till nya lägenheten som jag inte tänkt behålla. Jag vägrar flytta ännu en gång (det här blir min elfte flytt sen jag flyttade hemifrån) med nån kartong som jag aldrig kommer att packa upp. 

Nä, nu måste jag fortsätta packa! ;-)

4 kommentarer:

  1. CD/ DVD: jag har ingen strömningstjänst och sparade cd och dvd-skivor jag ville ha kvar då jag flyttade i juli (slängde de jag inte trodde mig lyssna på/ se på mer) eftersom jag gärna ser om filmer. Nu har jag bott på nya stället i över sex månader och inte sett en enda av de filmer jag tog med mig - de står i en kartong i mitt vardagsrum. Hoppas att det är tips nog ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant! Jag har netflix gratis via mina föräldrar (dvs jag kan se när de inte ser) men känner ofta att jag inte hinner med mig att titta. Samtidigt är det vissa dvd:er jag håller hårt i, som mest är nostalgi (typ Roswell). Men jag tror att jag ska rensa ordentligt och bara ta med de som jag tror att jag nån gång (...) kommer att kolla på och så får jag utvärdera när jag bott ett tag i lägenheten.

      Radera
  2. Jag har sålt alla mina dvder och cd-skivor på tradera. Så länge man säljer dem i paket går det som tåget. Fått in massa pengr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände att jag inte hade ork/tid till det. Men bra att veta ifall jag rensar ut mer i framtiden. :-)

      Radera

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...