tisdag 8 mars 2022

Så har det gått tre år

Egentligen hade jag tänkt skriva lite om hur jag hanterar allt som händer i omvärlden just nu. Men så såg jag att det närmade sig årsdag för bloggen, så det får bli ett sånt lättsamt inlägg istället. 

Det är tre år sedan jag startade bloggen och även om det senaste året mest tuffat på som vanligt, så har det ändå hänt en del saker. 

Jag har tex blivit vaccinerad tre gånger mot covid-19 och eftersom det nu är krig i Ukraina verkar pandemin helt magiskt försvunnit (snacka om att media inte kan ha två tankar i huvudet samtidigt..). Jag fortsätter dock jobba mestadels hemifrån och snart är det dessutom dags att gå på "semester" (dvs ledighet medan jag stirrar på Anettes mage). 

Att det blir tre istället för två hästar snart är också en stor förändring. Synd bara att den ska komma precis när allt blir dyrare, speciellt för oss som håller på med hästar. För de som jobbar med att producera hästfoder (nu snackar jag alltså de där vita bollarna, inte de häftiga säckarna med tillskott som ska utföra mirakel enligt tillverkarna) har inte bara dieseln blivit dyrare, utan även gödningen (som gör att det blir fler bollar på varje fält) och plasten man har runt bollarna. Dvs tre komponenter har alla skjutit i höjden. Det kommer göra att fodret blir mycket dyrare, vilket såklart gör att många stall måste höja stallhyran (vilket vår stallägare redan gjort). Jag vet även flera som slår igen sina stall, så det är lite oroande tider just nu. Jag hoppas dock att det kommer lugna sig och att vi snart kan se lite prissänkningar bara kriget slutar och vi kanske byter regering (hoppas!).

Men nu var det ju bloggen vi skulle prata om! Eller kanske snarare lite roliga siffror. Jag brukar klistra in några siffror varje år, så här kommer de igen!

Mitt kapital på Avanza (som förvisso var mer imponerande innan årsskiftet) har gått från 930 000 kr för tre år sedan, till 1 889 820 kr idag. Även om jag före årsskiftet var uppe på två miljoner en sväng...

Det peppande kontot sålda saker har på tre år gått från 8 710 kr till 167 248 kr. Eftersom jag har sparår i år är tanken att försöka sälja av ännu mer, så kontot fortsätter att öka på. :-)

Då jag går tillbaka till inlägget året innan och läser lite, kan jag inte annat än hoppas att jag i mars 2023 kan se tillbaka på ett riktigt bra sparår och tre friska hästar. Då är jag nöjd. :-)

4 kommentarer:

  1. Tre uthålliga år som bloggare! Wow, du fortsätter att leverera uppdateringar och dela med dig. Tack och grattis till jubileumet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu rodnar jag här. Tycker att bloggen bara blir sämre och sämre. Men nu fick jag lite luft under vingarna igen.

      Radera
  2. Dubbla pengar på tre år och tre års kloka tankar! Bra gjort!

    SvaraRadera

Det finns en plan...

Jag har inte skrivit om det i bloggen någonting. Men för några månader snubblade jag över mitt drömboende. Där jag vill bo resten av mitt li...