torsdag 30 september 2021

Summering av utgifter september

Ja herregud så dyrt det blev den här månaden... Vissa utgifter var jag väl medveten om, men andra utgifter dök upp som grädde på moset. Både hälsa och bilen blev dyrare än jag trodde innan. Suck. Men så är det att leva ibland och det är intressant att se siffrorna och veta att det ändå gått ihop sig (då jag tagit från mitt sparande som heter "roligheter" för att täcka en del saker). 

Boende: 3789 kr.

Mat: 4404 kr, varav utemat 2033 kr, reko 100 kr. 

Bilen: 5668 kr, varav bensin 1517 kr. 

Hästarna: 14849  kr, varav "onödiga" kostnader 4626 kr. 

Hälsa: 4248 kr. 

Nöje: 1138 kr.

Kläder: 699 kr.

Övrigt: 9 kr.

Sparande: 6840 kr. 

Totala utgifter september: 41644 kr. 

Kostnad för fölet: 975  kr.

Intressant att se att matkostnaden var så låg, jag kan dock inte riktigt sätta fingret på vad som gjorde det. Jag tycker att jag har ätit bra den här månaden, men då jag rest en del har det blivit mer utemat än vanligt. 

Hästarnas kostnad sköt verkligen i taket, men det var en del utgifter som jag länge väntat med, i kombination med att det är dags att köpa höstens kraftfoder och tillskott. 

Hälsa gömmer bland annat fyra massagetillfällen och ett besök hos frisören. Bilen tänker jag inte ens börja gå igenom allt som åtgärdats, men nu hoppas jag verkligen att den går igenom besiktningen nästa månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Utgifter för mars + strejk

Ja, jag vet att jag är sen att rapportera om mars. Men jag har hamnat i nåt slags konstigt mentalt läge där jag blivit fyra år igen och allt...